اخبار داخلی
شماره: 4654
1392/11/09 - 08:21
سلول درمانی بیماران ارتوپدی در مراحل تحقیقاتی قرار دارد

رییس انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی ایران گفت : در حال حاضر با همکاری موسسه رویان استفاده از سلول های بنیادی در بیماران ارتوپدی در مراحل تحقیقاتی است .

به گزارش بنیان، دکتر محمد رازی در نشست خبری سومین کنگره سومین کنگره انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی ایران در جمع خبرنگاران افزود : امروزه در جهان استفاده از سلول های بنیادی در درمان بیماران ارتوپدی و مفاصل در عرصه پزشکی در حال اتفاق افتادن است و در آینده احتمال دارد بسیاری از جراحی های زانو و مفاصل به تاریخ بپوندد. 
 
وی اظهار داشت : در حال حاضر استفاده از سلول درمانی در بیماران در مراحل تحقیقاتی است و به عنوان افتخارات ملی محسوب خواهد شد . 
 
رازی یاد آور شد : کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی تا زمانی که صحت و درستی آن به اثبات نرسیده باشد نمی توان آن را جامه عمل پوشاند. 
 
وی همچنین ادامه داد: مطالعات و تحقیقات در هرجامعه باید زیر نظر دانشگاه ها و مراکز معتبر علمی انجام گیرد و در غیراین صورت از نظر علمی مورد تایید نیست. 
 
به گزارش ایرنا رازی با بیان اینکه موسسه رویان باید در تحقیقات و مطالعات خود نظرات متخصصان ارتوپدی را جویا شود گفت : هم اکنون سلول درمانی بر روی حیوانات و حتی انسان انجام گرفته است اما این تحقیقات کافی نیست و تحقیقات گسترده ای باید زیر نظر متخصصان ارتوپدی ، دانشگاه ها صورت گیرد . 
 
رییس انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی ایران ادامه داد:امروزه پزشکی با آرتروسکوپی درهم عجین شده است و در این حوزه پزشکان ایرانی از موفقیت و پیشرفت های قابل توجهی در سراسر دنیا برخوردار هستند و در دانشگاه های خارجی اساتید به نام پزشکان خبره ایرانی هستند. 
 
رازی با بیان اینکه ایران از نظر تکنولوژی و داشتن ابزارآلات در حوزه ارتوپدی دچار بی ثباتی است گفت :وجود تحریم ها لوازم و تجهیزات پزشکی در کشور و فشار وارده باعث شده در این حوزه کمبودی به وجود بیاید اما دانش و تخصص پزشکان ایرانی همیشه در دنیا چشمگیر بوده است . 
 
به گفته وی تمامی پروتز های موجود در کشور وارداتی است و بی ثباتی ارز و دلار در کشور باعث شده که هزینه های جراحی و درمان بیماران بسیار گران تمام شود . 
 
فوق تخصص جراحی زانو هزینه خرید پروتز برای زانو در کشور را هفت میلیون و بیشتر اعلام کرد وگفت : مخارج و هزینه بیمارستان ها و جراحی بیماران بسیار گران قیمت است و همواره هزینه های درمانی از جیب بیماران پرداخت شده است و بیمه ها در این زمینه بیماران را تحت پوشش و حمایت واقعی قرار نمی دهند. 
 
به گفته رازی بیمه ها در ایران همیشه عقب هستند و این بیمار است که باید هزینه درمان خود را پرداخت کند. 
 
وی با بیان اینکه تعویض مفصل زانو برای همه اقشار جامعه پیشنهاد نمی شود افزود :پروتز و تعویض مفصل زانو برای جوانان و یا سایر بیماری های مانند روماتیسم و آرتروز پیشنهاد نمی شود و درواقع جراحی زانو آخرین روش درمانی است که پزشکان در پیش می گیرند . 
 
رازی گفت : میانگین عمر پروتز معمولی در بیماران 15 سال است ولی امروزه برخی از پزشکان ادعا می کنند پروتزهای به کار رفته می توانند تا آخر عمرهمراه بیمار باشند . 
 
رییس انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی ایران به فروش لوازم و تجهیزات دست دوم پزشکی اشاره کرد و گفت : فروش تجهیزات پزشکی و دستگاه های دست دوم کار رایجی در دنیا محسوب می شود و بسیاری از مراکز پزشکی تجهیزات و دستگاه های خود را به روز کرده و ناچار هستند لوازم قبلی خود را به فروش برسانند که این شرایط مشکلی ایجاد نخواهد کرد . 
 
به گفته وی فروش لوازم ارتوپدی به کاررفته در بدن شخص بیمار کاری بسیار ناپسند و جرم محسوب می شود. 
 
سومین کنگره دوسالانه انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی ایران از 15 تا 18 بهمن ماه امسال در سالن همایش های جزیره کیش با حضور محققان ایرانی و خارجی برگزار می شود . 
پایان مطلب/
 
©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved